Mindful yoga is een onontbeerlijke stap op de weg naar jezelf

Neem een stap weg uit de snelle, intense en vurige "yang" wereld. En creëer terug balans tussen "yin" en "yang".

Laat met de zachte bewegingen en meditaties van Mindful yoga de stress uit je lichaam sijpelen, en ervaar terug het gevoel van natuurlijke beweging en rust in je hoofd.

Mini-reeks Tao en Mindful Yoga (en Qigong) op vrijdagochtend (15/02, 22/02, 01/03, 22/03, 29/03, 05/04), van 9u00 tot 10u15. Instapdata: 15 of 22/02

Kom je liever op donderdagavond, check de Qigong uit.

Schrijf me in

Mindful yoga is goed voor je


Rust

Gun jezelf deze kleine vakantie om je week te beginnen, in alle rust. Rust in je lichaam, rust in je geest.

Vitaliteit

Herlaad je batterijen en leer stress en spanning omzetten in vitaliteit. Vergroot je energie en je capaciteit deze energie te bewaren.

Rug en bekken

Werk op de diepere lagen, voor een soepele en stevige rug en bekken.

Balans

Voor stilte in het hoofd hebben we het lichaam nodig voor balans. Mindful yoga brengt je in harmonie met je lichaam, in de harmonie van je lichaam.

Ademen, leven en voelen!


De lessen zijn gevarieerd, soms eens wat rustiger, dan weer iets levendiger, maar de nadruk ligt steeds wel op het voelen van je lichaam zodat je het je (nog) meer kan eigenmaken.

We werken in een kleine, gezellige groep. Ik vind het belangrijk dat je wat ruimte rondom jou ervaart, zowel letterlijk als figuurlijk. Die ruimte kan je dan meenenemen naar binnen, in jezelf. Ook kan de les dan meer organisch evolueren. Heb je een specifieke nood, dan verwerk ik deze direct in de les.

Verwacht wel geen "work-out" yoga. Je stretcht vanuit een gevoel, een intentie, niet vanuit de wil om iets te bereiken. Je ademt en je voelt, en zo komt er flexibiliteit in je lichaam en in je leven. Zo kan je energie weer rustig stromen.

Ook besteed ik redelijk wat aandacht aan de adem, die zo essentieel is.

De kern van het lichaam is de wervelkolom en de spieren die er het dichtste bij liggen. De psoas-spier is daar essentieel. Deze spier omringt ons zwaartepunt, en is daarom een sleutel in onze beweging. Het is bovendien de enigste spier die de lendenwervels verbindt met het onderlichaam, en speelt een cruciale rol voor een gezonde rug.

Mindful yoga besteedt veel aandacht aan deze diepliggende essentiële spier, die in verschillende stromingen ook wel de zielespier (muscle of the soul) wordt genoemd.

In jullie eigen woorden


Cindy

Ik volg de Tao Yoga bij Kim en ik vind de naam 'De Verdieping' goed gekozen want het is werkelijk een verdieping in jezelf... Deze lessen zijn een geschenk aan jezelf, ze brengen lichaam en geest tot rust en met de zachte oefeningen versoepel en versterk je de spieren. Na de afsluitende meditatie voel ik me altijd zo zen en opgeladen

Lisette

Na enkele jaren problemen met mijn gezondheid moest ik een manier vinden om mijn lichaam terug te leren ontspannen en dat heb ik nu gelukkig gevonden . In De Verdieping volg ik nu Tao Yoga, de lessen worden gegeven door Kim die door zijn eigen gedrevenheid je meeneemt naar een andere wereld waarin je je eigen lichaam ontdekt en leert lief te hebben, na de les ga je met een zeer goed gevoel naar huis en herhaal je de oefeningen soms zonder dat je het beseft, ik ben dankbaar dat er mensen zijn zoals Kim die zich inzetten om ons beter te laten voelen

Margo

Zoals ik gehoopt heb dit is wat ik wou. Eindelijk de ontspanning gevonden waar ik voldaan buiten kom.